سیستم پیجینگ Alego

سیستم پیام رسانی و اطلاع رسانی تحت شبکه Alego یک راه حل مبتنی بر شبکه است که قابلیت ادغام با هر سیستم تلفنی را دارد، همه محصولات تحت شبکه Alego که نقطه پایانی سازگار با SIP هستند،شامل بلندگوهای (دیواری،سقفی،ستونی)،آداپتور ها میباشند که بر اساس نوع نیاز مشتریان تولید خواهند شد، در آدرس دهی هر نقطه پایانی هیچ محدودیتی وجود ندارد، نقطه پایانی (POE (48V, IEEE802.3af, Class 0 آدرس دهی میشود و از طریق پورت RJ45 به شبکه متصل میشود.

برای تامین برق این بلند گو ها تنها به POE و یا انژکتور نیاز است، و برای اتصال به شبکه ازروش های رجیستر کردن SIP یا روش مالتی کست (multicasting)استفاده میشود،به هیچ سخت و افزار و نرم افزار دیگری جهت اپراتوری این سیستم نیازی نیست،از کدینگ های G.711 برای باند عریض و G722 برای کار در محیط hosted/clude و سیستم های تلفنی معمولی مورد استفاده میباشد.

روش کار:

به عنوان بخشی از سیستم تلفن VoIP بلندگوی Alego یک نقطه پایانی همانند تلفن تحت شبکه مبتنی بر IP است که در ساده ترین حالت بلند گوها همانند یک دستگاه تلفن به سیستم تلفن افزوده میشوند. در نقطه پایانی Alego یک صفحه وب برای پاسخ خودکار هنگام پیج طراحی شده است.بسته به سیستم تلفن، ممکن است لایسنس سیپ برای رجیستردستگاه مورد نیاز باشد. به این صورت که یک لایسنس برای هر رجیستر دستگاه مورد نیاز است. اگر چندین افزونه به یک بلندگوی نقطه پایانی رجیستر شده باشند،آن وقت یک لایسنس برای رجیستر لازم است. در یک محیط هاست، فرمت مورد نیاز برای بلندگو به طور بالقوه با هر extension  دیگری در سیستم تلفن یکی خواهد بود که هزینه های ماهانه یا هزینه های مشابه را متحمل خواهد شد.

مرجع مقاله: نت استاک