به گزارش فابانیوز به نقل از بیزینس اینسایدر، تامین مالی صنعت فین‌تک، هم‌اکنون در جهان به سطوح جدیدی در سال ۲۰۱۸ میلادی رسیده است و آمار مربوط به ۳ ماهه آخر سال گذشته میلادی نشان می‌دهد که تامین مالی کلی این صنعت به ۳۲.۶ میلیارد دلار رسیده است.

برخی از مناطق جدید، از جمله آمریکای جنوبی و آفریقا در حال ضهور در این صحنه هستند و برخی از شرکت‌های فین‌تک، شامل تعدادی از فعالان عرصه فناوری‌های بیمه وارد بازارهای جدیدی شده‌اند تا از رقابت‌های تنگاتنگ موجود در عرصه خود فرار کنند.

اکنون این فین‌تک‌ها به جریان اصلی این صنعت تبدیل شده‌اند، تمرکز بعدی افزایش ستاره‌ها در این صنعت است. برای رسیدن به این هدف، نگاهی داریم به برترین شرکت‌های فین‌تک جهان که در سال ۲۰۱۹ شاهد آنها خواهیم بود.

کوکونات

کوکونات نام یکی از برترین شرکت‌های فین تک در جهان است که ارزشی بالغ بر ۲.۵ میلیارد دلار در بردارد. این فین‌تک بریتانیایی در زمینه حسابداری و پلتفرم حسابداری برای کسب وکارهای کوچک و متوسط فعالیت می‌کند.

چرا این فین‌تک در سال ۲۰۱۹ پیشتاز خواهد بود؟ هفته آینده، کوکونات نخستین سرویس خدمات اشتراکی خود را راه اندازی خواهد کرد. این سرویس قادر خواهد بود که فاکتورهای نامحدود و همچنین گزارش‌های مالیاتی پایان سال را تنها با هزینه ۶ دلار در ماه تدوین و جمع‌بندی کند. این سرویس گزینه بسیار جذابی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط خواهد بود که به طور معمولی زمان زیادی برای انجام این حسابرسی‌ها ندارند.

برکس

برکس با ارزش ۲۸۲ میلیون دلار یکی دیگر از فین‌تک‌ها مهم در سال ۲۰۱۹ میلادی خواهد بود. برکس یک فین‌تک در آمریکا است که ارائه دهنده کارت‌های اعتباری در حوزه ارائه خدمات به استارتاپ‌ها به شمار می‌رود.

چرا این فین‌تک در سال ۲۰۱۹ پیشتاز خواهد بود؟ این استارتاپ در سال ۲۰۱۸ عنوان یونیکورنی یا تک شاخی را تنها چندماه پس از آنکه نخستین محصول خود را راه‌اندازی کرد، کسب کرد. اکنون، پس از دریافت تامین مالی بدهی به ارزش ۱۰۰ میلیون دلار، برکس به دنبال آن است که کسب وکارهای بزرگتری را در حوزه خود هدف قرار دهد و مشتریان جدیدی را جذب کند و شرکت را به سطح جدیدی برساند.

ترولیر

این استارتاپ حوزه فین‌تک با ارزش ۱۱.۸ میلیون دلار از جمله برترین استارتاپ‌ها در سال ۲۰۱۹ به شمار خواهد رفت. این شرکت در بریتانیا فعالیت می‌کند و خدمات مالی را با استفاده از APIs ها به شرکت‌ها ارائه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا اغلب قوانین از جمله بانکداری باز را اجرایی کنند.

چرا این فین‌تک در سال ۲۰۱۹ پیشتاز خواهد بود؟ ترولیر اخیرا با شرکت Plum با هدف اجرایی کردن بانکداری باز و همچنین توسعه APIs های آن به آلمان وارد همکاری شده است.

رایزین

این استارتاپ به ارزش ۱۷۸ میلیون دلار، یک شرکت سرمایه‌گذار در آلمان است.

چرا این فین‌تک در سال ۲۰۱۹ پیشتاز خواهد بود؟ رایزین پس از افزایش ارزش ۱۱۴ میلیون دلاری که در ژانویه گذشته تجربه کرد به یک استارتاپ یونیکورن تبدیل شد و از آن زمان یک همکاری را با کامرزبانک و کلیراسکور آغاز کرد. علاوه بر آن، این استارتاپ همکاری با استارلینگ بانک را در سال ۲۰۱۸ برای راه اندازی حساب‌های بانکی در انگلیس آغاز کرد.

آنوراک

این استارتاپ با ارزش ۱۱.۷ میلیون دلار، یک استارتاپ حوزه بیمه در بریتانیا فعالیت می‌کند و به ارائه خدمات در زمینه مشاوره در زمینه بیمه عمر فعالیت می‌کند.

چرا این فین‌تک در سال ۲۰۱۹ پیشتاز خواهد بود؟ این فین‌تک اوایل سال جاری میلادی از آزمایشگاه خلاقیت فین‌تک فارغ التحصیل شد و در بازار استارلینگ و یولتز حضور دارد، جایی که قادر خواهد بود تعاملات بیشتری داشته باشد.

صوفی

صوفی با ۲ میلیارد دلار ارزش، یک استارتاپ در آمریکا در حوزه مدیریت مالی شخصی است.

چرا این فین‌تک در سال ۲۰۱۹ پیشتاز خواهد بود؟ در حالی که این شرکت پیشتر در زمینه وام‌دهی از جمله ارائه وام دانش‌آموزی، متمرکز بود، در سال ۲۰۱۹ چند گام قابل توجه در زمینه مدیریت ثروت انجام داد و سامانه رایگان ETFs  و سرمایه‌گذاری محصولات را ارائه کرد.

لندینگس اکسپرس

این استارتاپ با ارزشی در حدود ۲.۷ میلیون دلار در آمریکا به ارائه خدمت می‌پردازد و یک استارتاپ در حوزه پلت فرم وام محسوب می‌شود که بر کسب وکارهای کوچک و متوسط متمرکز شده است و به آنها با ارائه مشاوره کمک می‌کند که به منابع تامین مالی بیشتری دسترسی پیدا کنند.

چرا این فین‌تک در سال ۲۰۱۹ پیشتاز خواهد بود؟ کسب وکارهای کوچک و متوسط در سطح جهانی در حال دریافت خدمات هستند و زمانی که تعدادی از وام دهندگان تا حد زیادی افزایش پیدا کند که باعث افزایش سرمایه در دسترس شود، بسیاری از کسب وکارهای مبتندی نیازمند راهنمایی خواهند بود تا بتوانند به منابع مالی دسترسی پیدا کنند.

ولت بانک

ولت بانک با ۴۵ میلیون دلار ارزش، یک بانک مجازی در استرالیا است.

چرا این فین‌تک در سال ۲۰۱۹ پیشتاز خواهد بود؟ در ژانویه، ولت، به نخستین بانک مجازی مجوز دار در استرالیا تبدیل شد. این بانک در نظر دارد که در سال ۲۰۲۰ کسب‌وکارهای کوچک و متوسط را وارد حوزه بانکداری کند.

باوتای

این استارتاپ به ارزش ۳۰ میلیون دلار، یک استارتاپ واقع در هنگ کنگ است که به مشتریانش بیمه عمر ارائه می‌دهد.

چرا این فین‌تک در سال ۲۰۱۹ پیشتاز خواهد بود؟  در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، باوتای به نخستین اینشورتک در هنگ کنگ تبدیل شد که مجوز ارائه خدمات آنلاین بیمه را از نهاد بیمه این کشور دریافت کرد. بیش از ۸۰ درصد از مشتریان این استارتاپ تمایل دارند که از کانال‌های دیجیتال با ارائه دهندگان بیمه در ارتباط باشند، موضوعی که نشان می‌دهد آینده کاری این استارتاپ بسیار روشن است.

وی فاکس

وی فاکس به ارزش ۱۵۸.۵ میلیون دلار، یک استارتاپ فعال در آلمان است که شرکت‌های بیمه را به واسطه‌گران این حوزه متصل می‌کند.

چرا این فین‌تک در سال ۲۰۱۹ پیشتاز خواهد بود؟ ارزش این استارتاپ حوزه فین‌تک و بیمه در مارس سال ۲۰۱۹ میلادی در همکاری با گروه SBI و راه‌اندازی خدمات خود در آسیا به ۱۲۵ میلیون دلار افزایش پیدا کرد. این استارتاپ در حوزه ارتباط میان کسب و کارها فعالیت می‌کند.

منبع خبر: نت استاک