دو کارمند پیشین توییتر به جاسوسی برای عربستان متهم شدند

دو کارمند پیشین توئیتر به همراه یک شهروند عربستان سعودی متهم به جاسوسی برای ریاض از طریق جمع آوری و انتقال اطلاعات شخصی منتقدان در ازای دریافت پول روبرو شدند. اطلاعاتی که می‌توانست برای شناسایی و تعیین محل کاربران که این پست‌ها را منتشر کرده بودند، بکار رفته باشد.

در شکایتی که علیه این افراد (أحمد أبو عمو شهروند عربستان و علی الزبارة شهروند آمریکا که درحال‌حاضر در عربستان هستند) در ایالت کالیفرنیا تنظیم شده، آمده است که توئیتر از دسترسی غیرمجاز علی الزباره (مهندس سابق توییتر) پرده برداشته و او را از اواخر سال ۲۰۱۵ به مرخصی اجباری فرستاده است. وی به اطلاعات بیش از ۶ هزار حساب کاربری دسترسی داشته از جمله ۳۳ حساب کاربری‌ که مقام‌های عربستان درخواست اقدمات قانونی را برای این حساب‌ها به توئیتر ارسال کرده بودند.

توییتر در واکنش گفته است: "ما درک می‌کنیم که بازیگران بد برای تضعیف خدمات ما حاضرند تا کجا پیش بروند و با خطرات باورنکردنی پیش روی افرادی که تلاش می‌کنند دیدگاه‌های خود را با توئیتر و برای پاسخگویی صاحبان قدرت به اشتراک بگذارند، آگاه هستیم." این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کرده است دسترسی به اطلاعات حساس را به گروه محدودی از کارمندان آموزش دیده و دارای مجوز محدود کرده است

 

مرجع خبر : نت استاک