به نقل از business2community، فین‌تک به درستی کار بزرگی در صنعت مالی انجام داده است. صنعت فین‌تک با استفاده از تکنولوژی برای بهبود و ارتقای فعالیت‌های مالی، به تنهایی در حال گسترش محبوبیت خود در سراسر جهان است. برهمین اساس، ظهور این تکنولوژی در سال ۱۹۱۸ منجر به آن شده است که کسب و کارها از فواید متنوع آن به طرق مختلف استفاده کنند.

در واقع صاحبان کسب و کار اکنون در حال سرمایه‌گذاری در صنعت فین‌تک هستند. این موضوع منجر به افزایش تاثیرگذاری شرکت‌های مختلف از جمله بانک‌ها و شرکت‌های بیمه شده است و به دلیل انقلاب فین‌تک، میانگین نرخ مشارکت در ابتکار و نوآوری و تحقیقات در شرکت‌های فین تکی افزایش ۴۵ درصدی داشته است.

در ادامه، نگاهی داریم به اینکه فین‌تک چه تغییراتی را در کسب و کار مردم ایجاد کرده است.

خدمات بهتر به مشتریان

کارشناسان حوزه فین‌تک در بخش‌های اصلی یک کسب و کار حضور دارند. از طریق تحقیقات، تحلیل و پیش‌بینی‌های دقیق، آنها دریافتند که برای یک کسب و کار، ارائه خدمات ویژه به مشتریان تا چه اندازه می‌تواند اهمیت داشته باشد. بر همین اساس، این صنعت راه‌های آسان‌تری را برای صاحبان کسب و کار و برای ارائه خدمات ویژه به مشتریان فراهم کرده است.

فین‌تک از طریق هوش مصنوعی قادر است به کسب و کارها این فرصت را ارائه دهد که تعامل بهتری را با مشتریان و کاربرانشان از طریق تبادل آنی اطلاعات داشته باشند. در واقع به لطف فین‌تک هوش مصنوعی ۹۵ درصد از تعاملات با مشتریان را تا سال ۲۰۲۵ برعهده خواهد گرفت.

افزایش سرعت، امنیت و آسانی پرداخت‌ها

پرداخت درعرصه کسب و کارها اکنون دارای سطح بهتر و توسعه‌یافته‌تری است. مردم در زمینه کسب و کارها اکنون به راحتی و آسانی می توانند پرداخت و تراکنش‌های مالی را تنها در چند ثانیه و به دلیل سرعت بالای فین تک انجام دهند. همچنین پرداخت‌ها از طریق زیرساخت‌های امن و آسان فین‌تک به آسانی قابل استفاده هستند.

جدای از صاحبان کسب و کار که از فواید فین تک استفاده می کنند، بخش های دیگر نیز استقبال قابل توجهی برای استفاده از فین تک ها کرده اند. به طور مثال، شرکت های آنلاین بیمه از طریق استفاده از فین تک بر روی پلتفرم خود در حال دریافت پرداخت‌های آنلاین هستند. امروز، بیمه شوندگان می توانند به آسانی و امنیت بیمه خودرو و یا هرنوع دیگر از بیمه را از طریق پلتفرم های آنلاین خریداری کنند.

بلاک چین

انتظار می رود در حدود ۷۷ درصد از شرکت های فین تک تا سال ۲۰۲۰ از فناوری بلاک چین استفاده کنند. بانک ها بیشتر به استفاده از فواید فین تک با بلاک چین تمایل دارند. در حقیقت، بلاک چین این قابلیت را دارد که هزینه زیرساخت بانک ها را تا ۳۰ درصد کاهش دهد. علاوه بر آن، فناوری بلاک چین می تواند سالانه ۹.۷ میلیارد دلار از هزینه بانک ها را کاهش دهد.

مواردی که در بالا عنوان شد تنها برخی از موضوعاتی بود که فین تک توانسته راه های کسب و کار مردم را تغییر داده است. با وجود همه اینها، هیچ تردیدی وجود ندارد که این تکنولوژی تاثیر قابل توجهی در زمینه کسب و کارها داشته است. در حقیقت، اهمیت تکامل فین تک در یک دهه گذشته منجر به تغییر راه های کسب و کار مردم در جهان شده است.