مدیریت زیرساخت‌های حیاتی را نمی‌توان به هر کسی سپرد

محمدجواد آذری جهرمی در واکنش به انتصاب مدیرعامل رایتل گفت: اپراتورها زیرساخت‌های حیاتی کشور هستند و طبیعی است که مدیریت آن نیاز به تایید صلاحیت داشته باشد و نتوان آن را به دست هر کسی سپرد.

وزیر ارتباطات نزدیک به دو سال است که از طرق مختلف در حال مبارزه با ارزش افزوده و کلاهبرداری‌هایی است که در این خصوص انجام می‌شود. وی در حاشیه جلسه هیات دولت در این خصوص گفت: داستان ارزش افزوده روشن و شفاف است. بازار۲هزار میلیارد تومانی دارد. اپراتورهایی که مسئول ساماندهی هستند، خودشان در این مسئله ذینفعند و به همین دلیل مصوبات اجرا نمی‌شود. حق و حقوق مردم و شکایت‌هایی که در رابطه با این مسئله وجود دارد ما را برای دنبال کردن این مسئله جدی‌تر کرد.

او درباره انتصاب مدیرعامل رایتل گفت: اپراتورها جزو زیرساخت‌های حیاتی کشور محسوب می‌شوند. نمی‌توان مدیریت زیرساخت حیاتی را به دست هر کسی داد. همان‌طور که صلاحیت تخصصی افراد برای تصدی حکم‌های مدیرعاملی یا هیات مدیره بانک توسط بانک مرکزی بانک مرکزی بررسی می‌شود، این افراد نیز باید تایید صلاحیت شوند.

جهرمی با اشاره به این که کمیسیون تنظیم مقررات یک نهاد فرابخشی است، افزود: در این کمیسیون تنها وزارت ارتباطات حاضر نیست، از وزارت اقتصاد، سازمان برنامه‌ و بودجه، سه عضو صاحب‌نظر بخش خصوصی، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات همه عضو کمیسیون تنظیم مقررات هستند. این مصوبه به اتفاق آراء در آن کمیسیون تصویب شد و یک مصوبه فرابخشی است. بحث مخالفت وزارت ارتباطات با انتصاب یک فرد نیست، بلکه یک‌رویه است.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: اگر تداوم خدمات اپراتورها مدنظرمان باشد، این تداوم فعالیت منوط به مدیران آن مجموعه است. در مورد این‌که چه کسی را بگذارند یا نگذارند دخالت نمی‌کنیم چرا که این حق سهامدار است اما این‌که فرد از صلاحیت فنی برخوردار باشد، جزء مسائل اصولی است و در رابطه با آن پیگیر هستیم.

وزیر ارتباطات کابینه دوازدهم تاکید کرد: امروز با آقای شریعتمداری در این باره گفت و گو کردیم. ایشان از مصوبه سازمان تنظیم مقررات خبر نداشتند و پس از این‌که درباره آن حرف زدیم گفتند که مصوبه لازم‌الاجراست. این احکام کان لم یکن تلقی می‌شود و مدیران زیرمجموعه‌شان که از این مصوبه مطلع بودند و حکم را صادر کردند تذکر جدی می‌دهند.

شریعتمداری در صحبت با وزیر ارتباطات افزوده که طی امروز و فردا مطابق با مصوبه‌ای که وجود دارد، گزینه‌های مدنظرشان را برای تصدی مسئولیت‌ها معرفی می‌کنند تا سازمان تنظیم مقررات به سرعت به آن رسیدگی کند. لازم به ذکر است همیشه همراهی از سوی آقای شریعتمداری در موارد گوناگون وجود داشته است.

 

مرجع خبر : ایرنا