نارضایتی ۸۳درصدی از نحوه پشتیبانی سرویس‌دهندگان اینترنت

دیروز پس از آن‌که وزیر ارتباطات در توئیتر خود از وضعیت نامناسب خدمت‌رسانی پشتیبانی مخابرات و چند سرویس‌دهنده دیگر ابراز نارضایتی کرد و به آن‌ها یک مهلت دو هفته‌ای برای بهبود اوضاع داد، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نظرسنجی را در سایت این وزارتخانه طراحی کرد که بر اساس آن کاربران می‌توانند ارائه خدمات پشتیبانی سرویس‌دهندگان اینترنت را ارزیابی و میزان رضایت کاربران از این خدمات را اعلام کند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی تا الان، ۸۳ درصد از شرکت‌کنندگان به عدم رضایت رأی دادند و حدود ۱۷ درصد تا حدودی از ارائه خدمات و نحوه پشتیبانی رضایت داشتند. در این نظرسنجی حتی یک نفر هم به میزان رضایت از نحوه خدمات اپراتورها پاسخ «بله» نداده است.

احتمالاً این نظرسنجی برای برنامه‌ریزی بهتر انجام شده و در آینده برای بهبود کیفیت خدمت‌رسانی بهتر از آن استفاده خواهد شد. ماجرای وضعیت نامناسب خدمت‌رسانی پشتیبانی مخابرات دیروز در حالی شروع شد که وزیر ارتباطات به صورت ناشناس با این مرکز تماس گرفت و مشخص شد کیفیت پاسخگویی، زمان انتظار و اطلاعات کارشناس رضایت‌بخش نبوده است.

آذری جهرمی در توئیتر خود با طرح این مسئله، یک ضرب الاجل دو هفته‌ای به سرویس‌دهندگان و سازمان تنظیم مقررات داد تا مشکلات را برطرف کنند.

او در این خصوص نوشت: امروز با پشتیبانی مخابرات (۲۰۲۰) و چند سرویس‌دهنده دیگر تماس گرفتم. کیفیت پاسخ‌گویی اصلاً خوب نبود. برخی حتی متوجه نشدند روی خطم اینترنت ندارم. این نوع خدمت و معطل‌کردن زیاد پشت خط شایسته مردم نیست.

وزیر ارتباطات افزود: دو هفته، فقط دو هفته سازمان تنظیم مقررات و سرویس‌دهندگان فرصت دارند، این وضع را اصلاح کنند. در پایان اگر تغییرات ملموسی مشاهده نشود شخصاً به این موضوع بدون هیچ مماشاتی ورود می‌کنم و می‌دانند آن موقع چه می‌شود! نمونه آن‌را درباره ستاره‌مربع‌ها و کم‌فروشی دیده‌اند که در زمینه حق‌الناس هیچ تعارف و خط قرمزی ندارم. پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات عملکرد سرویس‌دهندگان را به نظرسنجی عمومی گذاشت.