قابلیت‌های جدیدی در واتس‌اپ

قرار است واتس‌اپ از آغاز سال نوی میلادی قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربرانش بگذارد تا رضایت آنها از این پیام‌رسان محبوب را جلب کند.

 واتس‌اپ که بزرگترین اپلیکیشن پیام‌رسان جهان به شمار می‌رود، همچون بسیاری دیگر از پیام‌رسان‌های جهان هر از گاهی به منظور جلب نظر و رضایت کاربران قابلیت‌های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه می‌کند تا آنها با دریافت به روزرسانی های جدید بتوانند از امکانات بهتر و جدیدتری برخوردار شوند.

بر اساس گزارشی که در وب سایت somagnews آمده است، کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام کرده‌اند که کاربران این پیام‌رسان در سال آینده میلادی شاهد افزودن قابلیت‌های جدیدی همچون ارسال اطلاعات مخاطبان از طریق کد QR، گوش دادن به پیام های صوتی بدون باز کردن اپلیکیشن، افزودن فیلتر برای ارتقا و ادیت تصاویر ارسالی در واتساپ خواهند بود.

این بدان معناست که کاربران قادر خواهند بود اطلاعات مخاطبان موردنظر خود را با استفاده از فناوری QR Code برای دوستان خود ارسال کنند.

یکی دیگر از امکانات مهم و جدیدی که در سال ۲۰۲۰ میلادی روانه پلتفرم واتس اپ خواهد شد، آن است که بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن، پیام های صوتی (Voice messages) را نیز همچون پیام‌های متنی باز کرده و گوش دهند.

همچنین قابلیت جدید دیگری که کاربران واتس اپ از آغاز سال ۲۰۲۰ منتظر آن خواهند بود، امکان افزودن فیلتر و ارتقای کیفیت و ظاهر تصاویری است که می خواهند با دوستان خود آنها را به اشتراک بگذارند.

اپلیکیشن پیام‌رسان واتس‌اپ که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین پیام‌رسان‌های جهان است نیز از قابلیت Encryption End- to End یا رمزنگاری پیشرفته پشتیبانی می‌کند و از پروتکل‌های پیشرفته‌ای برای حفظ حریم شخصی کاربرانش برخوردار است.

این اپلیکیشن که برای تمامی سیستم‌های عامل اندروید، iOS و ویندوز قابل استفاده است، در سال ۲۰۱۶ میلادی لقب پرکاربردترین پیام‌رسان جهان را گرفت. واتس‌اپ از آن جهت ضریب امنیت سایبری بالایی دارد که مکالمات و اطلاعات مبادله شده میان کاربران و مخاطبان به صورت کامل محافظت شده بوده و مکالمات و اطلاعات شخصی و خصوصی آن‌ها از سوی نهادهای دیگر قابل رصد و ردگیری نخواهد بود.

شرکت فیس‌بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس‌اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار کسب کرد و از آن زمان تاکنون نیز با معرفی و افزودن قابلیت‌های جدید به دنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام‌رسان محبوب بوده است.

طبق آخرین آمارهای منتشر شده، پیام‌رسان واتس‌اپ هم‌اکنون میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه است.