پیجینگ صنعتی 
کارایی ، امنیت و صرفه جویی در زمان از مولفه های پیجینگ صنعتی هستند.
با داشتن سیستم پیجینگ صنعتی از هماهنگی بیشتری در بخش های تاسیسات و انبار واحد های صنعتی بهره مند می شویم . متاسفانه در واحد های صنعتی که واحد HSE مستقر نیست و یا قوانین مربوط به استانداردهای محیط کار به خوبی اجرا نمی گردد به علت هزینه اولیه سیستم پیجینگ ، صاحبین کسب و کار از خرید سیستم پیجینگ کارخانه ممانعت می کنند.
ولی اگر پای صحبت صنایعی بنشینیم که دارای سیستم پیجینگ و اینترکام هستند به خوبی متوجه خواهیم شد که اتفاق بزرگی در بهینه سازی عملکرد بخش های مختلف رخ داده است. 

برای بررسی کالاهای مورد نیاز سیستم پیجینگ می توانید اینجا کلیک کنید  

سیستم پیجینگ در واحد های صنعتی نه تنها باعث کاهش استرس می شود بلکه به افزایش بهره وری هم کمک می کند . به طور مثال پخش اعلام های هشدار ، اعلام پیام های زمانبندی شده ، شروع به کار ، اتمام کار ، پخش موسیقی ، اخبار و اذان خودکار تنها نمونه ای از کاربرد های صنعتی سیستم پیجینگ صنعتی می باشد. . 
پیجینگ صنعتی کاربردهای دیگری هم دارد ، دستگاه های اینترکام تحت شبکه به عنوان ایستگاه های تماس اورژانسی می توانند در محیط های پرخطر که امکان نصب تلفن های معمولی وجو ندارد مورد استفاده قرار بگیرند . مثلا در کارخانه های فولاد ، اینترکام ها ارتباط بین پولپیت ها ، استاک هلد ، اتاق مانیتورینگ و دیگر بخش ها را که دارای آلوگی های محیطی مثل دود و گرد و غبار و حتی آب و رطوبت هستند را پوشش می دهد . 
همانطور که می دانیم در سیستم های پیجینگ آنالوگ ، کابل کشی موانع بسیاری را ایجاد می کند . فضا های صنعتی که عمدتا دارای سازه ها و تاسیسات بزرگ و با فواصل زیاد هستند ، خیلی بیشتر از این موضوع رنج می برند ولی سیستم پیجینگ تحت شبکه صنعتی با ایجاد ارتباط بر بستر IP بسیاری از این فواصل را حذف می کند. امکان زونبندی محیط ها را بیشتر می کند و قابلیت پیج از هر نقطه ای را فراهم می کند. 
در سیستم پیجینگ تحت شبکه می توان از میکروفون های رومیزی ، گوشی های موبایل ، تلفن های سانترال ، تلفن های صنعتی و اینترکام ها عمل پیج را انجام داد و فقط کافیست تنظیمات مربوط برای افرادی که دسترسی پیج کردن دارند را انجام داد. 
در ادامه کاربرد پیجینگ در چند صنعت دیگر را بررسی می کنیم . 


سیستم امرجنسی کال یا تماس اورژانسی در مترو 


مترو یکی از بزرگترین صنایع حمل و نقل مدرن در دنیای امروز می باشد . وظیفه بزرگ جابه جایی مسافران بر دوش این قطار های بزرگ قرار گرفته است و بالطبع مخاطرات خاص خود را نیز دارد. ایستگاه های هشدار ها و درگاه های درخواست کمک از ابزاری هستند که شدت برخی از این مخاطرات را حذف و یا کمتر می کنند. به طور مثال سنسورهای تشخیص خطر که از طریق اتصال به رله های صنعتی تحت شبکه می توانند با ایجاد هشدارهایی مثل بوق و یا پیغام های انسانی از پیش ضبط شده در مواقعی که نیروهای انسانی مترو قادر به تشخیص همه ی آنها در هر لحظه نیستند باعث کاهش ریسک و خطرات گردند. 


تلفن ها و ایستگاه های تماس اورژانسی که می توانند در هر نقطه ای از مترو که مورد نیاز مسافران هستند نصب و در مواقع لازم مورد استفاده قرار گیرند . با توجه صنعتی بودن محیط مترو ، قطعا باید از تلفن ها و ایستگاه تماس صنعتی استفاده کرد. هوشمند بودن این دستگاه ها باعث خواهد شد تا شناسایی خطرات با سهولت و سرعت بیشتری صورت پذیرد. ضد ضربه بودن ، ضد آب بودن و درجه مقامت بالای استانداردی برای سیستم های پیجینگ و اینترکام باعث خواهد شد تا این سیستم ها عمر بیشتری داشته باشند و در برابر خرابی های انسانی و محیطی مقاوم تر باشند. 

برای بررسی کالاهای مورد نیاز سیستم پیجینگ می توانید اینجا کلیک کنید  

سیستم پیجینگ و اینترکام در فرودگاه  


سیستم اینترکام و تماس اضطراری برای برقراری ارتباط های روزانه، می‌تواند در محیط‌های پر سر و صدا و شلوغ، ارتباط صوتی و تصویری شفافی را بین مسافران و کادر خدماتی فرودگاه ایجاد نماید.
سیستم پیجینگ فرودگاه از طریق سیستم تلفن VoIP، همه ی اینترکام های ترمینال ها را با ایجاد اولویت و به صورت یکپارچه مدیریت می نماید. 
از طریق سیستم پیجنگ تحت شبکه اتصال صوت، می توانید کارایی عملیاتی را در هر فرودگاهی به حداکثر برسانید. سیستم پیجینگ و اینترکام اتصال صوت،  عملکرد اینترکام اضطراری و عملکرد سیستم پیجینگ را کنترل می نماید. 
راه حل اینترکام هوشمند می تواند تمام سیستم های مبتنی بر VoIP شما را به یک پلت فرم امنیتی و صوتی یکپارچه متصل کند. در مرکز کنترل ، می توانید به تماس های اضطراری واکی تاکی یا سیستم تلفن بی سیم نرم افزاری اتصال صوت پاسخ دهید و از طریق اتاق کنترل پخش کنید.
در محیط پر سر و صدا و پیچیده فرودگاه، گفتگوی واضح و پایدار بسیار مهم است. ایستگاه های راهنمای ویدیویی اتصال صوت ( اینترکام های تصویری تحت شبکه)، با حذف نویز به طور کامل نیازهای داخلی فرودگاه برای برقراری یک ارتباط بی نقص را برآورده می کند. سیستم اینترکام دارای عملکردهای پخش و اعلان هوشمند است که با استفاده از سیستم مانیتورینگ( (IP-PBXو مدیریت کنسول ، کنترل بسیار راحتی دارد. 
در سیستم پیجینگ فرودگاه امکان پخش پیام های صوتی آنی که به صورت متن وارد پنل می شود هم وجود دارد . سیستم پیجینگ تحت شبکه اتصال صوت قابلیت خواندن متن و پخش آن را نیز دارد. 

سیستم تلفن اضطراری تونل 


سیستم تلفن اضطراری محصولی است که برای ارتباطات اضطراری در تونل های راه آهن طراحی شده است که توسط شرکت اتصال صوت طراحی و ارائه شده است. وظیفه این سیستم، ارائه خدمات صوتی در مواقع اضطراری در راه آهن و به عنوان تضمین ارتباط صوتی قابل اعتماد در مواقع اضطراری در تونل است. هنگامی که یک وضعیت اضطراری در تونل رخ می دهد، کارکنان راه آهن و پرسنل تونل می توانند از تجهیزات پایانه تماس اضطراری تونل برای راه اندازی آلارم استفاده کنند و مستقیماً به متصدی ایستگاه یا دیسپاچر مرکز در ایستگاه های بالا و پایین متصل شوند. با استفاده از سیستم پیجینگ اتصال صوت می توانید محل حادثه و شرایط در محل را گزارش کنید. در عین حال، در طول فرآیند فرماندهی و نجات، سیستم تلفن اضطراری می تواند به عنوان یک ابزار ارتباطی برای تمامی امدادگران حاضر در تونل مورد استفاده قرار گیرد و به عنوان یک کانال ارتباطی بین تونل و مرکز فرماندهی عمل کند ، اطمینان را بالاببرد و موانع را کاهش دهد. صدای با کیفیت برای نجات اضطراری منظم و کارآمد ، بخشی از ضمانت خرید شما از شرکت اتصال صوت خواهد بود.

سیستم تلفن اضطراری شهر هوشمند


سیستم تلفن اضطراری را می توان برای «شهر هوشمند» اعمال کرد. با مزایای منحصر به فرد خود، تشخیص چهره در فضای ابری را ارائه می کند، منابع تجزیه و تحلیل را تا حد زیادی کم می کند، و به سیستم تلفن اضطراری اجازه می دهد تا دوربین های بیشتری را پردازش کند. 
سیستم تلفن اضطراری همچنین می‌تواند در «ترانزیت ریلی» برای پشتیبانی از جمع‌آوری جریان جمعیت در شلوغی‌های با تراکم بالا استفاده شود. سیستم تلفن اضطراری برای ایستگاه های راه آهن پرسرعت و کانال های بررسی امنیتی فرودگاه، دروازه ها و خروجی های مترو مناسب است و به عملیات حمل و نقل ریلی و مدیریت ایمنی کمک می کند.

علاوه بر این، کاربرد سیستم تلفن اضطراری در محیط سخت تونل های طولانی و بزرگ ، ظرفیت سوئیچینگ مرکز کنترل و طراحی امنیتی همه جانبه در راه آهن، بزرگراه، پتروشیمی، نیروگاه و سایر صنایع را افزایش می دهد. 


سیستم پیجینگ مترو


بررسی سیستم پیجینگ تحت شبکه


1. سیستم پیجینگ تحت شبکه متروی اتصال صوت یک سیستم پخش تونلی ویژه است که توسط فناوری نسل جدید تراشه های SOC توسعه یافته است که شامل سرور SIP، گیت وی ویپ، تلفن ضد آب، اینترکام صنعتی تحت شبکه، بلندگوی ضد آب IP66، کابل شبکه و سایر تجهیزات است.
2. این سیستم می تواند موسیقی پس زمینه، اخبار، تبلیغات و ... را در نقاط مختلف مترو پخش کند و آن را به ابزاری برای بهبود فضای تولید، تقویت تبادل اطلاعات و بهبود ساخت و ساز معنوی و فرهنگی تبدیل کند.
3. در مواقع بروز شرایط اضطراری و نیاز به تخلیه اضطراری، فرمانده دیسپچینگ زمینی می تواند با استفاده از این سیستم، دستورالعمل ها را به وسیله پیجینگ و فراخوانی به محل ارسال کرده و پرسنل صحنه را برای تخلیه سریع، منظم و ایمن منطقه خطرناک هدایت کند. پرسنل در محل همچنین می توانند از هر ترمینال موجود در تونل برای فریاد زدن و صحبت در محل استفاده کنند و وضعیت را در محل گزارش کنند و در نتیجه تأثیر فاجعه و تأثیر ثانویه در فرآیند نجات پس از فاجعه را به حداقل برسانند.


سیستم تلفن اضطراری برای تونل


بخش های مختلف سیستم پیجینگ مترو
1. پخش پیجینگ یا فراخوان اضطراری
پیجینگ را می توان در هر زمان و در هر نقطه ای انجام داد و پخش اضطراری را می توان در یک منطقه واحد، چندین منطقه و همه مناطق در صورت نیاز انجام داد و دستورالعمل های مربوطه را می توان برای بهبود راندمان نجات صادر کرد. 
2. تبلیغ و پخش موسقی از طریق سیستم پیجینگ
این سیستم می تواند موسیقی پس زمینه، سخنرانی ، تبلیغات صوتی و غیره را پخش کند.
الزامات خاصی برای پخش محتوای مختلف وجود ندارد و شما می توانید محتوای پخش را خودتان ضبط کنید.
3. پخش زمان دار
با توجه به نیاز می توانید وظایف پخش یک یا چندین بخش را تنظیم کنید تا بر اساس زمان و تاریخ به صورت خودکار اجرا شوند. با رسیدن به زمان مشخص شده، سیستم به طور خودکار تمام وظایف مشخص شده را بدون عملیات دستی انجام می دهد و عملیات بدون مراقبت انسان انجام می شود.
4. اینترکام صوتی فول دوبلکس
در مواقع اضطراری، این سیستم می تواند مستقیماً با پرسنل مربوطه تماس گرفته و مستقیماً از طریق اینترکام صوتی با افراد حاضر در تونل صحبت کند که برای تماس کاری مناسب است.
5. تشخیص خطای آنلاین
وضعیت کار همه بلندگوهای تحت شبکه از راه دور قابل مشاهده است. هنگامی که کابل ارتباطی قطع شود یا بلندگوی تحت شبکه ای از کار بیفتند، می تواند به طور خودکار محل خطا و سایر اطلاعات را که برای تعمیر و نگهداری راحت است، به شما نشان دهد.
6. سیستم خود کار سازماندهی
بلندگوهای تحت شبکه توسط کابل های شبکه اختصاصی یا کابل های نوری اختصاصی به یکدیگر متصل می شوند و یک سیستم ارتباطی تمام دوبلکس را می توان بدون دیسپاچر تشکیل داد. علاوه بر این، مکالمات نیمه دوبلکس نیز می تواند بین تلفن های تحت شبکه ی متصل به بلندگو های تحت شبکه انجام شود تا یک سیستم ارتباطی محلی را تشکیل دهد.
7. ارتباط با سیستم نظارت بر ایمنی
سیستم را می توان به سیگنال هشدار تولید شده توسط سیستم نظارت بر ایمنی (مانند گاز، نفوذ آب بیش از حد و غیره) متصل کرد و سیگنال خطر در اولین هشدار، ارسال می شود.
8. عملکرد ضبط
این سیستم از همه تماس‌ها برای تبدیل به فایل‌های ضبط پشتیبانی می‌کند و زمان ذخیره‌سازی را می‌توان در صورت نیاز تنظیم کرد.
9. عملکرد نظارت از راه دور
توزیع کننده سیستم می تواند در صورت نیاز صدای اطراف بلندگوها را در هر لحظه نظارت کند.
10. تنظیم صدا
این سیستم می تواند از راه دور صدای تماس و صدای پخش بلندگوهای اصلی و فرعی را برای هر بخش یا هر زون تنظیم کند.
11. پخش صدا به صورت آنی
این سیستم می تواند منابع صوتی دیگر را در صورت نیاز جمع آوری کرده و همزمان آنها را به منطقه دریافتی تعیین شده ارسال کند. منبع می تواند هر فایل صوتی یا اینترکام و تلفن ها باشند.
12. ارتقاء و به روز رسانی آنلاین
این سیستم از ارتقاء آنلاین، به روز رسانی از راه دور و پیکربندی ریموت پشتیبانی می کند و ارتقاء سیستم و به روز رسانی نرم افزار به راحتی صورت می پذیرد.
13، قطع برق 
هم بلندگوها و هم تلفن‌ها می‌توانند به منبع تغذیه پشتیبان مجهز شوند، که می‌تواند اطمینان حاصل کند که در صورت قطع برق، سیستم به طور معمول دو ساعت کار می‌کند.
14. توسعه دادن سیستم های ارتباطی مختلف
شبکه انعطاف پذیر است و می توان آن را به دیسپچر ارتباطی موجود متصل کرد تا ارتباط یکپارچه بین تلفن و بلندگو برقرار شود و می توان به انواع سیستم های ارتباطی دسترسی داشت.
15. نصب آسان
بلندگوهای با توجه به ویژگی‌های مترو ساخته شده‌اند و می‌توان آن‌ها را در سطوح ایستگاه ها، تونل‌ و سایر مکان‌ها نصب کرد.
16. پشتیبان گیری دستی و خودکار
این سیستم از پشتیبان گیری دستی و خودکار سیستمی پشتیبانی می کند. هنگامی که یک اشکال در سیستم رخ می دهد، سیستم پشتیبان را می توان به سرعت وارد مدار کرد تا مانع از دست رفتن ارتباط شود.

سیستم مانیتورینگ اتصال صوت برای ایستگاهای مترو


شاخصه های اصلی این سیستم را می توان در 5 بخش معرفی کرد: 
1. این سیستم از اینترکام صوتی فول دوبلکس پشتیبانی می کند، هر گروه از پخش ها می توانند با یکدیگر صحبت کنند و سیستم پخش می تواند به تلفن همراه متصل شود.
2. ایستگاه دیسپاچینگ می تواند با هر بلندگویی تماس بگیرد و اینترکام های داخل تونل نیز می توانند با ایستگاه دیسپاچینگ تماس بگیرند تا مستقیماً یک تماس صوتی برقرار کنند.
3. عملکرد ضبط سیستم فوق العاده است. می تواند چندین کانال را به طور همزمان ضبط کند، کانال های پخش مستقل دارد و می تواند ضبط، نظارت، پخش، ذخیره سازی و غیره را به صورت آنلاین فراهم کند.
4. ایستگاه نگهداری می تواند از راه دور پارامترهای تجهیزات پخش ویژه را در تونل پیکربندی کند، نقاط پخش را اضافه و حذف کند و سیستم پخش را به صورت همه جانبه کنترل کند.
5. سیستم پیجینگ مترو می تواند اولویت های مختلف و اختیارات تماس را برای کاربران مختلف تنظیم کند. 

راهنمای خرید سیستم پیجینگ تحت شبکه 

راهنمای خرید مرکز تلفن

بررسی اینترکام های تحت شبکه 

بررسی اسپیکر های تحت شبکه 

بررسی آمپلی فایر های تحت شبکه 

بررسی تلفن های صنعتی تحت شبکه 

رضایت نامه های خریداران این محصول

برای بررسی کالاهای مورد نیاز سیستم پیجینگ می توانید اینجا کلیک کنید  

برای مطالعه بیشتر به لینک های زیر مراجعه کنید:

لیست مقالات : بیش از صد مقاله در حوزه سیستم های پیجینگ

راهنمای سیستم پیجینگ 

راهنمای آمپلی فایر تحت شبکه 

راهنمای بلندگوهای تحت شبکه

راهنمای اینترکام تحت شبکه 

راهنمای تلفن صنعتی