سیستم‌ پیجینگ بیمارستانی بخش مهمی از ارتباطات مراقبت‌های بهداشتی هستند. همانطور که تکنولوژی به تکامل خود ادامه می دهد، این سیستم ها با نوآوری های جدید سازگار و ادغام می شوند و ارتباط مداوم آنها در دنیای مراقبت های بهداشتی را تضمین می کنند. همانطور که اعضای کارکنان را می توان در یک لحظه پیدا کرد و با آنها تماس گرفت، امکان پاسخ سریع به موقعیت های حساس به زمان را (سیستم پیجینگ بیمارستان) فراهم می کند. از آنجایی که سیستم در سراسر یک مرکز یکپارچه است این سیستم می تواند امکان برقراری ارتباط با بیماران را حتی با قابلیت پیامک فراهم می کند تا ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی بتوانند با دستگاه های تلفن همراه خود به بیماران دسترسی پیدا کنند. 

سیستم پیجینگ بیمارستان چیست؟

کارایی، سرعت و صرفه جویی در زمان از مولفه های پیجینگ بیمارستان هستند. بیمارستان یک مکان عمومی بزرگ و ویژه است که باید مجهز به تجهیزات کامل سیستم پیجینگ و پخش هوشمند باشد. سیستم پیجینگ بیمارستان می‌تواند موسیقی های پس‌زمینه مختلفی را در زون های مختلف به صورت همزمان پخش کند و در حین پخش موسیقی می تواند همزمان در هر منطقه افراد را پیج کند. اگر سیستم پیجینگ بیمارستان را آنالوگ طراحی کنید، شما چنین امکاناتی  را نخواهید داشت و یا برای داشتن آن نیازمند چندین زون سلکتور و آمپلی فایر خواهید بود. ولی در سیستم پیجینگ تحت شبکه بیمارستانی می توان برای هر بلندگو یک زون تعریف کرد. 
با توجه به حساس بودن بیمارستان ها به علت وجود بیمار بهتر است سیستم صوتی بیمارستان را با دقت بیشتری انتخاب کرد. کاهش میزان نویز، امکان پخش صدای HD و کنترل آنی میزان صدای زون ها و بلندگوها می تواند از امتیازاتی باشد که شما برای سیستم صوتی بیمارستان در نظر بگیرید و حتما می توانید در سیستم های پیجینگ تحت شبکه این قابلیت ها را داشته باشید. 

سیستم اینترکام بیمارستانی | اینترکام اتاق عمل

دستگاه اینترکام هوشمند در پروژه بیمارستان برای ارتباط پرسنل بیمارستان با تمام قسمت های بیمارستان استفاده می شود. تمامی این اینترکام ها به سرور بیمارستان هوشمند متصل شده و تمامی گزارشات لازم را در سرور ذخیره می کنند. هر یک از این تلفن های داخلی به مکانی (اتاق عمل، انبار و غیره) اختصاص یافته و تمامی پرسنل بیمارستان را به هم متصل می کند. همچنین این دستگاه قابلیت اتصال به انواع سنسورهای تنظیم دما، نور، رطوبت اتاق و غیره را دارد. این سیستم قابلیت اتصال به پلت فرم سیستم بیمارستان و نمایش اطلاعات اولیه بیمار، اطلاعات پرستاری، اطلاعات سفارشات پزشکی را دارد. و لیست هزینه در آن و برقراری ارتباط داخلی بین پزشک و پرستار، برقراری ارتباط داخلی بین پزشک و بیمار، برقراری ارتباط داخلی بین پرستار و بیمار، محتوای هر ارتباط داخلی را می توان برای مدت طولانی ثبت و ذخیره کرد.
سیستم اینترکام بیمارستانی با استفاده از شبکه اختصاصی بیمارستان یک بستر ارتباطی ایجاد می کند. این سیستم یک دستگاه درب اتاق را در ورودی هر اتاق قرار می دهد و برای کنترل دسترسی به یک قفل کنترلی برقی متصل می شود. سیستم عامل های مدیریتی در مراکز پرستاری و مطب پزشکان در هر بخش مستقر هستند و مسئولیت پاسخگویی به درخواست های کلیه بیماران در بخش را بر عهده دارند. 

مزایای استفاده از پیجینگ در بیمارستان ها 

استفاده از سیستم پیجینگ تحت شبکه می‌تواند تقسیم وظایف بخش‌ها و پرسنل مختلف را شفاف‌تر کند، موقعیت‌های غیرضروری و غیرمنطقی را ساده‌تر کند، حجم کاری پرسنل را از طریق آمارهای مختلف اندازه‌گیری کرد و عملکردهای نظارت و هشدار را در هر مکانی ارائه کرد. زمان برای بیماران، یافتن کادر پزشکی با وضوح بیشتری و کاهش پیوندهای میانی امکان پذیر است که می تواند روند خدمات بیمارستان را تا حد زیادی بهینه کند. زیرا مشکل پزشک و بیمار برای مدت طولانی وجود داشته است و دلایل آن پیچیده است. در واقع دلیل انتخاب پیجینگ برای بیمارستان نیز بسیار مهم است زیرا بیماران زیادی هستند که نیاز به مراقبت های بالینی دارند و در صورت خروج بیمار، اگر بیمار شرایط خاصی داشته باشد، با استفاده از سیستم پیجینگ می توان اطلاع رسانی کرد. 
 

زمانبندی پخش صدا در سیستم پیجینگ

زمانبندی پخش صدا در سیستم پیجینگ بیمارستان و استفاده از کد بحران بیمارستان برای بخش های مختلف آن به آسانی توسط سیستم پیجینگ اتصال صوت قابل پیاده سازی است. این امکانات از قبل در آن طراحی شده است و کافیست آن را تنظیم کنید. پخش خودکار اذان بر اساس موقعیت جغرافیایی از دیگر امکانات سیستم صوتی بیمارستانی اتصال صوت می باشد که می تواند به آسانی در مسجد ها و نمازخانه های بیمارستان نصب گردد. 

با داشتن سیستم پیجینگ بیمارستان از هماهنگی بیشتری در بخش های مختلف بیمارستان بهره مند می شویم. متاسفانه در واحد های مختلف بیمارستان نظیر واحد پرستاری، مراقب هاب ویژه، کلینیک ها و درمانگاه ها و اتاق های عمل که تمایلی به رتبه بندی بالاتر نیست و یا قوانین مربوط به استانداردهای محیط  درمان به خوبی اجرا نمی گردد ، با نگاه به هزینه اولیه سیستم پیجینگ، مالکین و یا مدیریت بیمارستان از خرید سیستم پیجینگ بیمارستانی ممانعت می کنند. ولی اگر پای صحبت واحد های درمانی بنشینیم که دارای سیستم پیجینگ و اینترکام هستند به خوبی متوجه خواهیم شد که اتفاق بزرگی در بهینه سازی عملکرد بخش های مختلف رخ داده است. 

سیستم پیجینگ در واحد های بیمارستان نه تنها باعث کاهش استرس می شود بلکه به افزایش بهره وری هم کمک می کند. به طور مثال بخش کد بحران، اعلام پیام های زمانبندی شده، شروع به کار، اتمام کار، پخش موسیقی، اخبار و اذان خودکار تنها نمونه ای از کاربرد های بیمارستان سیستم پیجینگ بیمارستان است. پیجینگ بیمارستان کاربردهای دیگری هم دارد ، دستگاه های اینترکام تحت شبکه به عنوان ایستگاه های تماس اورژانسی می توانند درون اتاق های عمل، ایستگاه های پرستاری و نگهبانی ها نصب گردد و برای تسریع در تماس ها از آنها استفاده کرد. 
 

برای بررسی کالاهای مورد نیاز سیستم پیجینگ می توانید اینجا کلیک کنید  

همانطور که می دانیم در سیستم های پیجینگ آنالوگ، کابل کشی موانع بسیاری را ایجاد می کند. فضا های بیمارستان که عمدتا دارای سازه ها و تاسیسات بزرگ و با فواصل زیاد هستند ، خیلی بیشتر از این موضوع رنج می برند ولی سیستم پیجینگ تحت شبکه بیمارستان با ایجاد ارتباط بر بستر IP بسیاری از این فواصل را حذف می کند. امکان زونبندی محیط ها را بیشتر می کند و قابلیت پیج از هر نقطه ای را فراهم می کند. 



در سیستم پیجینگ تحت شبکه می توان از میکروفون های رومیزی، گوشی های موبایل، تلفن های سانترال ، تلفن های بیمارستان و اینترکام ها عمل پیج را انجام داد و فقط کافیست تنظیمات مربوط برای افرادی که دسترسی پیج کردن دارند را انجام داد. 

توسعه پذیری نامحدود در سیستم پیجینگ 

منظور از توسعه‌پذیری نامحدود در سیستم پیجینگ توانایی برای مدیریت و استفاده از حالت به صورتی اشاره دارد که نیازهای حافظه برنامه و فرآیندهای در حال اجرا را بدون موثر و محدودیت تامین کند. به عبارت دیگر می توان گفت سیستم پیجینگ توسعه پذیر می تواند بدون اینکه با محدودیت های جدی مواجهه شود به مقدار بیشتری از حافظه دسترسی پیدا کند. به همین دلیل، زمانی که از توسعه‌پذیری نامحدود در سیستم پیجینگ صحبت می‌شود، به این معناست که سیستم می‌تواند با تغییرات و نیازهای متغیر برنامه‌ها و فرآیندها سازگار شود و در عین حال از محدودیت‌های فیزیکی حافظه دور بماند.

نتیجه گیری

در یک محیط بسیار شلوغ و پرکار بیمارستان، سیستم پیجینگ تحت شبکه نقش بسیار حیاتی در ارتباطات و هماهنگی کادر درمانی دارد. می توان نتیجه گرفت که که این سیستم می تواند اطلاعات و نیاز بیماران را در اختیار پرسنل قرار دهد تا آنها بتوانند به سرعت به بیماران رسیدگی کنند. پیجینگ بیمارستان با فراهم کردن ارتباط میان اعضای بیمارستان به اثر بخشی عملیات بیمارستانی کمک شایانی می کند. همچنین این سیستم ها در محیط پرفشار بیمارستان به ارتقای کیفیت مراقبت از بیماران منجر می شود. در مجموع پیجینگ بیمارستان یک ابزار کارآمد برای ارتباطات درمانی در بیمارستان ها محسوب می شود.
1403/04/18