زیرساخت‌های ایجاد ۶۸۰۰۰ شغل در حوزه فناوری اطلاعات آماده شد

محمد جواد آذری جهرمی؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم تجدید بیعت خانواده ارتباطات 

کشور با آرمان‌های مقدس حضرت امام خمینی (ره) در حسینیه جماران، با اشاره به اینکه میثاق هر ساله خانواده ارتباطات با آرمان‌های امام راحل رسم نکویی است، اظهار کرد: مهم‌تر از برگزاری این مراسم‌ها توجه به عملکرد و شیوه امام راحل است که این شیوه همواره توسط خلف بر حق ایشان، مقام معظم رهبری پیگیری شده و مورد تاکید بوده است.

وی با اشاره به اینکه در شیوه و منش امام، مسئولان خادمان سفره انقلاب برای مردم بودند نه ولی نعمتان، تصریح کرد: همه حرکت‌های حکومت و نظام اسلامی بر مسیر خدمت به مستضعفین بوده است. شاید مهم‌ترین وظیفه خانواده ارتباطات برای مستضعفین جامعه ایجاد اشتغال باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اهمیت حق الناس در شیوه امام راحل، تاکید کرد: امام راحل دست اندازی به بیت المال را در هر سطحی برنمی‌تابیدند و در موضوع حق الناس هیچ گاه رأفت نداشتند و با جدیت برخورد می‌کردند.

آذری جهرمی افزود: امروز که بسیاری از بخش‌های کشور به‌دلیل شرایط اقتصادی و فشارهای ظالمانه بین‌المللی دچار رکود هستند، بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به مدد جوانان کشور با رونق مواجه است؛ ثمره این رونق ایجاد اشتغال است که همیشه هم مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است.

وی با اعلام اینکه مقدمات بسیاری در یک سال گذشته برای ایجاد اشتغال در این وزارتخانه انجام شده است، گفت: امید است با همکاری دولت و مجلس طرح‌های ویژه اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات به سرانجام برسد.

وزیر ارتباطات از آماده‌سازی زیرساخت‌های ایجاد ۶۸ هزار شغل خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌های ایجاد این زیرساخت‌ها تا پایان خرداد ماه اعلام می‌شود. امروز ما با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق می‌کنیم، برای خدمت به مستضعفین جامعه و با نگاه به مسیر امام این قول را به مستضعفین جامعه می‌دهیم که تمام توان خود را برای پیگیری موضوع اشتغال به کار بگیریم.

آذری جهرمی به میثاق خود با امام برای رعایت حق الناس تاکید کرد و افزود: ما وظیفه محافظت از مال مردم و در جاهایی وظیفه حفاظت از آبرو و حریم خصوصی مردم را داریم که باید بر این موضوعات همواره تاکید کنیم.

وی با تاکید به اینکه چشم امید مردم به حرکت ما در گام دوم انقلاب است، گفت: با توجه به اینکه بدنه وزارت ارتباطات یک بدنه جوان سازی شده است در این مسیر گام محکم‌تری باید بردارد و بتواند با ایجاد امید نشان دهد که نسل آینده توانایی و قدرت حرکت در مسیر پرشتاب حرکت انقلاب را دارد.

در حاشیه این مراسم، سامانه شبیه‌سازی واقعیت مجازی محله، حسینیه و بیت امام راحل با حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و محمد جواد آذری جهرمی رونمایی شد.

مرجع خبر :نت استاک