تعرفه‌های اینترنتی را که نمی‌توان بی‌دلیل افزایش داد

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با بیان این‌که اگر به منطق افزایش قیمت اینترنت برسیم، به‌صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم، گفت: نمی‌شود اپراتورها بخواهند به‌صورت ناگهانی تعرفه‌هایشان را تا سقف بالا ببرند و اگرچه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات اجازه‌ی افزایش تعرفه را داده، اما تنظیم بازار و حقوق مصرف‌کننده از مواردی است که باید رعایت شود

یکی از مواردی که همواره دغدغه کاربران اینترنتی بوده، تعرفه‌هایی است که برای خدمات اینترنت تعیین می‌شود. در این میان، کاربران اینترنتی که مخاطب صفحه‌های شبکه‌های اجتماعی وزیر ارتباطات هستند هم با تغییر تعرفه‌هایی که گاهی در بسته‌های اینترنتی رخ می‌دهد، این موضوع را به صورت اعتراض ابزار می‌کنند.

در این راستا، حسین فلاح جوشقانی -رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، یک سقف و کف برای تعرفه اینترنت وجود دارد که بسته‌های تعرفه‌ای باید در چارچوب این سقف و کف باشند. اما بحثی که وزیر و کاربران به حق مطرح می‌کنند، این است که وقتی تعرفه‌ای چندین سال توسط اپراتور ارائه می‌شود، هر چند افزایش تعرفه در چارچوب مصوبه اتفاق بیفتد، خلاف قیمت عرفی است که در بازار وجود دارد.

وی ادامه داد: ما روی این موارد حساسیم و اگر موردی پیش بیاید، حتما به اپراتورها تذکر می‌دهیم، کما اینکه چندین بار هم اپراتورها درخواست افزایش تعرفه داشتند اما ما بسته‌هایشان را متعادل کردیم، درواقع نمی‌شود اپراتورها بخواهند به صورت ناگهانی تعرفه‌ها را تا سقف بالا ببرند. درست است که کمیسیون اجازه‌ی افزایش تعرفه را داده، اما بالاخره تنظیم بازار و حقوق مصرف‌کننده هم از مواردی است که باید رعایت شود.

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به مشکلات اقتصادی اپراتورها اظهار کرد: واقعیت این است که با توجه به شرایط اقصادی که برای اپراتورها اتفاق افتاده، هزینه‌هایشان خیلی بالا رفته و با این شرایط باید کاری بکنند. یکی از کارهایی که می‌توان انجام داد، کاهش هزینه‌هاست. ما هم در این مورد در حال اقداماتی هستیم که اپراتورها به سمت کاهش هزینه‌های غیرضروری بروند.

فلاح با بیان این‌که اپراتورها هم درخواست‌هایی برای افزایش تعرفه داشتند، افزود: از اپراتورها خواستیم بر اساس پارامترهایی که تعرفه‌هایشان را متاثر کرده و هزینه‌هایی که به آن‌ها تحمیل شده، درخواستشان را بدهند و ما بر اساس شرایط بازار بررسی ‌کنیم که تاکنون تنها دو اپراتور درخواست دادند. اگر ما به جمع‌بندی رسیدیم، این موارد را به کمیسیون ارجاع می‌دهیم و استدلال‌هایمان را آنجا بررسی کنیم. اگر به این منطق رسیدیم که افزایش قیمت اتفاق بیفتد، به‌صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی می‌کنیم اما اکنون با توجه به اطلاعاتی که اپراتورها دادند، برنامه‌ای نیست.

 

مرجع خبر: نت استاک