یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های رمزارز در دنیا با نام Binance اعلام نموده که این شرکت نزدیک به ۴۱ میلیون دلار را به صورت بیت‌کوین از دست داده و به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین هک تاریخ این شرکت اتفاق افتاده است.

مدیر شرکت Binance اعلام نموده که یک نشت امنیتی بزرگ رخ داده و منجر به این شده که هکرها ۷۰۰۰ بیت‌کوین که معادل 40.6 میلیون دلار است سرقت نموده‌اند. این خبر تنها چند ساعت پس از توییت مدیر این شرکت منتشر شد که اعلام نموده بود به دلیل نگهداری خارج از برنامه سرور‌ها ممکن است تاثیراتی روی برداشت‌ها داشته باشد!

بر اساس گفته‌های این شرکت، مهاجمان با تکنیک‌های مختلف حمله مانند فیشینگ و ویروس‌های کامپیوتری توانسته‌اند به اطلاعات یک کیف پول ااکترونیکی که متصل به اینترنت است دست یافته و حدود ۲ درصد از بیت‌کوین‌های این شرکت را در یک تراکنش به سرقت ببرند.

مساله‌ای که این حمله را نگران‌کننده‌تر می‌کند این است که شرکت اعلام نموده که هکرها به اطلاعات حساس کاربران مانند کلید‌های API، کد‌های احراز اصالت دوعاملی و دیگر اطلاعاتی که امکان ورود به حساب کاربری آن‌ها را می‌دهد دست یافته‌اند. همچنین ممکن است هکرها کنترل برخی حساب‌های کاربری را برای تاثیر گذاشتن در قیمت در دست گرفته باشند.

خوشبختانه حافظه سرد این شرکت، کیف پول‌های الکترونیکی جدا از اینترنت، که بیشتر پول‌ها در آن‌ها نگه‌داری می‌شده امن مانده‌اند. همچنین کیف پول‌های متصل به اینترنت شخصی کاربران هم در این حمله تحت تاثیر قرار نگرفته‌اند.

این شرکت به منظور رسیدگی به حادثه رخ داده و بررسی دوباره امنیت خود همه حساب‌ها و تراکنش‌ها را به مدت یک هفته تعلیق می‌نماید.

رییس این شرکت همچنین بیان نموده که از سال گذشته شرکت یک مکانیزم بیمه داخلی تعریف نموده که این بیمه همه خسارات ناشی از هک را پوشش داده و کاربران از این مساله متضرر نمی‌شوند.

مرجع اخبار: نت استاک