عینک هوشمند گوگل با قیمت ۹۹۹ دلار رونمایی شد
گوگل نسخه جدید عینک هوشمند خود به‌نام «گلس» را با قیمت ۹۹۹ دلار رونمایی کرد؛ این عینک مجهز به پلتفرم اسنپ‌دراگون XR1 است و موتور هوش مصنوعی جدید در آن به کار رفته است.

 نسخه جدید عینک هوشمند گوگل عرضه می‌شود. این شرکت فناوری روز گذشته از نسل دوم عینک‌های Glass خود و همچنین آپدیت‌های جدید رونمایی کرد.

دستگاه مذکور با قیمت ۹۹۹ دلار برای کارگران کارخانه‌ها و واحدهای صنعتی ارائه شده است. به گفته گوگل کارمندان از این عینک برای بررسی چک لیست‌ها یا دستورات و ارسال ویدئو و تصاویر بازرسی استفاده کرده‌اند.  

در بیانیه گوگل آمده است: مشتریان شرکتی ما اعلام کرده‌اند Glass به آنها کمک کرده تا تولید با سرعت بیشتری انجام شده و همچنین کیفیت بهتری داشته است. از سوی دیگر پس از استفاده از عینک گلس از هزینه‌ها کاسته شده است. استفاده مشتریان از عینک گلس، بازخورد ارزشمندی را برای ما فراهم کرد تا نسخه جدید عینکGlass Enterprise Edition2 را ارتقا دهیم.

آخرین نسخه گوگل براساس پلتفرم اسنپ‌دراگون XR1( متعلق به کوالکام) ساخته شده که مجهز به CPU سریع‌تر و موتور هوش مصنوعی جدید است.

همچنین مدیریت مصرف انرژی، عملکرد گجت قابلیت‌های ماشین یادگیری آن ارتقا یافته است. دوربین ارتقا یافته این دستگاه به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهایی با کیفیت ثبت کنند. همچنین یک پورت یو اس بی سی (USBC) به دستگاه اضافه شده که شارژ را تسریع می‌کند. عمر باتری نیز ارتقا یافته است.

مرجع خبر: نت استاک