مانور تست پایداری شبکه ملی اطلاعات برگزار شد

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری مانور تست پایداری شبکه ملی اطلاعات همزمان با هفته پدافند غیرعامل در شرکت زیرساخت و لایه های مختلف خبر داد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، صادق بیک پور رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه ای که در محل شرکت ارتباطات زیرساخت برگزار شد، به اهمیت پدافند غیر عامل و نقش آن در حوزه های مخابراتی اشاره کرد و گفت: اولویت اصلی پدافند غیر عامل در حوزه ارتباطات زیرساخت، توسعه زیرساخت ها با رویکرد ملی است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی پدافند غیر عامل، حفاظت از زیرساخت ها و دارایی های کشور است تا هرگونه آسیب پذیری در برابر تهدیدات را شناسایی کرده و اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

بیک پور تصریح کرد: با توجه به وجود حملات احتمالی در بستر شبکه، این ضرورت احساس می شود که تست های پایداری شبکه برگزار شود.

وی افزود: علاوه بر اهمیت وجود دانش در زیرساخت شبکه، برخورداری از نیروی انسانی خلاق، متعهد و متخصص نیز از مواردی است که می تواند به ارتقای کیفیت پایداری شبکه کمک کند.

رییس کمیته پدافند غیرعامل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برگزاری مانور تست پایداری شبکه ملی اطلاعات در زیرساخت را همزمان با هفته پدافند غیرعامل از اقداماتی عنوان کرد  که درصد آمادگی و قابل پیش بینی شدن حملات احتمالی را افزایش می دهد.